Selecteer een pagina

Patiëntervaringen

Patiëntervaringen

Ons ziekenhuis is georganiseerd rondom de behoeften van onze patiënten. Daarom zijn uw ervaringen belangrijk voor ons. Wij letten op verschillende manieren op uw tevredenheid: met een korte enquête, via Zorgkaart Nederland, via de Monitor Borstkankerzorg en indien nodig via de klachtencommissie. Wij streven ernaar onze zorg continue te verbeteren. Het gemiddelde cijfer dat onze patiënten ons geven is een 9,4. Hier zijn wij trots op.

Iedereen ervaart onze zorg op een andere manier. Hieronder vindt u een aantal ervaringen van onze patiënten en als u hier klikt vindt u meer ervaringen via Zorgkaart Nederland. Mocht u zelf een ervaring achter willen laten kan dat eveneens via Zorgkaart Nederland.

Zeer professionele specialisten en verpleegkundigen, gastvrije ontvangst, omgeving en begeleiding. Zo goed merkbaar dat deze mensen elke dag met borstkanker bezig zijn en dus hun expertise voortdurend aanscherpen en up to date houden. Kortom aan te bevelen aan een ieder!
Anoniem

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Het is als of je in een warm bad stapt i.p.v een ziekenhuis. Je bent geen nummer. Er wordt samen met je overlegd en niet over je beslist. Het volledige team toont oprecht interesse en is zeer vakkundig.
Anoniem

Patiënt Alexander Monro Ziekenhuis

Patiënten aan het woord

In het Algemeen Dagblad vertelt Ursula over focus, aandacht, warmte en een professionele omgeving. Klik hier of op onderstaande afbeelding om het interview te lezen.

Jane vertelt over haar ervaring in ons ziekenhuis in een interview in het ForYou Magazine. Om het interview te lezen klikt u hier of op onderstaande afbeelding.

In onderstaande video vertellen Ine en haar partner over de zorg, die zij hebben ervaren in ons ziekenhuis.

Hoe komen wij aan deze gegevens?

Een week na het eerste bezoek aan het Alexander Monro Ziekenhuis vragen we elke patiënt of hij of zij enkele vragen wil beantwoorden over haar of zijn ervaring met het ziekenhuis. Op basis van deze informatie kunnen we snel actie ondernemen. Patiënten die onder behandeling blijven, vragen we na een aantal maanden opnieuw om hun mening te geven.

Monitor Borstkankerzorg

De Monitor Borstkankerzorg is een initiatief van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Het laat per ziekenhuis zien wat de ervaringen van patiënten zijn. Bijvoorbeeld hoe ze de zorg ervaren en wat de wachttijden zijn voor onderzoeken en uitslagen, maar ook of een directe borstreconstructie mogelijk is, de aanwezigheid van een mammapoli en hoeveel borstkankeroperaties het ziekenhuis jaarlijks uitvoert. De Monitor Borstkankerzorg geeft patiënten een goed beeld van wat ze kunnen verwachten van een ziekenhuis. Daarnaast is de informatie nuttig voor ziekenhuizen om hun zorg verder te verbeteren. Daarom vraagt het Alexander Monro Ziekenhuis iedere patiënt om mee te doen aan dit onderzoek.

Opmerkingen, verbeterpunten of klachten

Het Alexander Monro Ziekenhuis wil iedereen tijdens een bezoek of verblijf zo goed mogelijk behandelen, verzorgen en begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Dat horen we graag van u, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken en we de kwaliteit van onze zorg en dienstverlening kunnen verbeteren. Veel mensen vinden het lastig om een klacht in te dienen. Daarom kunt u ons op verschillende manieren laten weten dat u niet tevreden bent: via een direct gesprek met de betrokkene, via de klachtenfunctionaris, via de klachtencommissie of door een klacht in te dienen bij een instantie buiten het ziekenhuis.

Hier vindt u meer informatie over ons klachtenreglement.

Rechten van de patiënt

Voor meer informatie over de rechten van de patiënt klikt u hier.

 

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? mammapoli@sjgweert.nl of 030 721 01 04

Onze gespecialiseerde zorg wordt vergoed vanuit uw basiszorgverzekering.

 

Laatste nieuws

Voorbereidingen Coronavirus

Voorbereidingen Coronavirus

Voorbereidingen coronavirus – Alexander Monro Ziekenhuis Het Alexander Monro Ziekenhuis heeft extra verscherpte maatregelen genomen om de zorg voor u en de medewerkers zo goed en veilig mogelijk te...

Corona en borstkankerzorg(en)

Corona en borstkankerzorg(en)

Het AMZ heeft bij benadering gekeken wat de impact van het Coronacrisis zou zijn op de lange termijn op de borstkankerzorg en vroeg aandacht voor alle problemen. De problemen samengevat.. Corona en...

Een mooie columnreeks; ervaringen van een patiënt en van enkele van onze specialisten. Leest u hier de eerste columns.